where is my mind? [1]

Vrijdag had ik 3 uurtjes verlof voor de jaarlijkse boekenverkoop van de Gentse bibliotheek ten voordele van 11.11.11.

Verleden jaar was dat al zeer de moeite, maar dit jaar was echt fantastisch – naast op tafels gestapelde boeken wandelen in het Augustijnenklooster is nu eenmaal iets aangenamer dan gehurkt naast dozen zitten in het Caermersklooster, en bovendien was er iets minder volk – verleden jaar werd er in het krappe steegje schier mensen verzeefd met wasmanden, overreden door bewielde trekkoffers of verstikt in oversized ikeazakken.

Maar eigenlijk gaf dat ook toen niet echt: boeken voor het goede doel zijn funfunfun! 1,5 EUR/brok de eerste dag, en eigenlijk is er maar 1 dag om iets goeds te vangen. En gevangen heb ik! Wel 32 items.

32?! Sleuren trekken hijgen, met al die kilo’s overgewicht. What was I thinking? Onder meer het volgende:

2 CD’s van Corelli Oude, wat verstoft geraakte liefde.
Herman Brusselmans
Zijn er kanalen in Aalst?
De terugkeer van Bonanza
Heden ben ik nuchter
Onder de indruk van Prachtige ogen. Intussen HBIN gelezen, en het was allerminst een teleurstelling.
Thomas Bernhard
Die Erzählungen
Tot mijn schande nog niets van Bernhard gelezen. En beginnen met kort werk doe ik wel vaker. Totnogtoe favoriet: Die Mütze.
Roald Dahl
De boekhandelaar & De chirurg
Leuk boekje met twee verhalen. Vederlicht en een beetje van een grapje. Het goede doel…
Nigel Williams
The Wimbledon Trilogy
De joker. Geen idee of het goed is, maar ik ben altijd benieuwd naar komische literatuur.
Julian Barnes
Cross Channel
Nostalgie. Vroeger veel Barnes gelezen, en de achterflap zag er ok uit.
Douglas Hofstadter
Gödel, Escher, Bach
Gelezen tijdens het middelbaar. Maar dat wil ik overdoen in mijn eigen kopie.
Stijn Streuvels
Prutske
De teleurgang van de waterhoek
10 van Streuvels
Onder de indruk van Langs de wegen. Ben heel benieuwd, maar ga dit traag aanpakken.
Cyriel Buysse
Het recht van de sterkste
Onder de indruk van Het ezelken wat niet vergeten was. Zou heel goed moeten zijn, hoor ik.
Louis-Ferdinand Céline
Reis naar het einde van de nacht
Tot mijn schande een witte vlek.
Harald Bloom
Shakespeare: The Invention of the Human
Een pil. Maar een happy pil.
Susan Sontag
AIDS and its Metaphors
Fraaie paperback, boeiend onderwerp. Verwacht ik.
Harry Mulisch
De pupil
Heb ik al lang geleden gelezen, maar ik wil wel eens weten of het overeind blijft.
Daniel Defoe
Moll Flanders
Onder de indruk van Roxana.
Mark Twain
The Prince and the Pauper
Door mijn kennismaking met Francis Bret Harte. Maar Twain is sowieso goed. Beetje knullige uitgave wel, maar was solls.
Jack London
White Fang, The Call of the Wild and other stories
Weird.
Isaac Asimov
De blote zon
Nog niet gelezen. Benieuwd.
Carlo Ginzburg
De Benandanti: Hekserij en Vruchtbaarheidsriten in de 16e & 17e Eeuw
Onder de indruk van De kaas en de wormen. Het wereldbeeld van een zestiende-eeuwse molenaar.

Er zijn er natuurlijk maar begin de twintig. De andere zijn voor een volgende post.

3 thoughts on “where is my mind? [1]

  1. Pingback: Vain Vicadin, vrinnn Vrinnn, VRINNN! « zement

  2. Pingback: slamee « zement

Geef een reactie

