(wat een) belspel

Tijdens verslaggeving gebeurt het niet zelden dat de GSM van één van de mensen uit de entourage van de interviewee, of van de interviewee in kwestie zelf, storend de geluidsband voljingelt.

De hele tijd zit je dan (vaak met volle, dan leger wordende mond) de TV toe te roepen

pakt uwe GSM op, sukkel!

dan wel (als u anders bespraakt ben dan ik)

pakt uwe GSM af, sukkel!

dan wel (in een variatie op het thema)

pakt diene sukkel zijne GSM af!

In dergelijke situaties valt op dat hoogwaardigheidsbekleders, ministers, senatoren, parlementsleden, trainers, leden van de bond, CEOs, mediamagnaten, regisseurs etc allemaal één van de fabrieksbeltonen aan hebben staan. In de tram, op de bus, in de trein, op straat en op alle andere plekken waar ik dag in dag uit kom, hoor je de spreekwoordelijke dodgiest ringtones, maar in officiële kaders is het al default setting wat de klok, de klingel slaat.

  • Misschien is het gewoon onkunde, principe legendarische, koketterend aangehaalde videorecorder.
  • Misschien is het (bewuste?) reclame voor dit of geen merk: Aha! Guy bezigt een Siemens!
  • Misschien is het een statussymbool: ik heb het druk, ik kan me niet bezighouden met het zoeken van toffe toetertjes en belletjes.
  • Maar waarschijnlijk is het gewoon uit profileringsangst. Ik weet nog goed hoe ik eens tijdens een beurspresentatie verbouwereerd naar de Sales Director keek, toen diens GSM afkwaakte!

Momenteel heb ik er nog steeds geen meer, een GSM – een foutje bij de overgang van blauw naar rood. Maar dra weer wel. En na een jaar DAF overweeg ik de begintune van Defender of the Crown te gaan gebruiken. Grijsgespeeld als prille tiener, dat. Eens kijken of ik het origineel ergens opgesnord krijg.

Welaan!

Geef een reactie

