twee korfjes duiven & bespoedigd namiddaggeluk

Na het werk naar St-Pieters getramd, daar de stoet weekendvluchtelingen trotserend (nil nove: nog steeds verlengen sommigen op vrijdagavond hun abo’s!) richting Melle – naar de jaarlijkse boekenverkoop van de bibliotheek.

Eén en ander op de kop getikt, dat wel, meestal onbeduidends (Vestdijkje hier, kookgidsje daar), maar schattig, zo wat dwarrelen tussen Konsalikbekoorden, Grandebladeraars en PietjePukgelukkigen. Nu ook – hoe lang geleden! – op een openbare computer tokkelend, want mijn laptop, die vindt geen net om aan te hangen.

Wat een bibliotheek ook – gezellig, grote keuze, de juiste boeken (Queneau haalde ik twee weken terug van het presentatierekje, ook Ingo Schulze zag ik al aangeprezen), geschikte DVDs, een zitzak voor de kleintjes. Zoals een buurtbibliotheek hoort te zijn.

Straks misschien nog eens naar een crèche gaan kijken – veel op til de laatste tijd – en dan een knabbeltje doen, ergens.

A propos til: Op de trein wat suf naar buiten getuurd, toen licht gekoer me terughaalde. Want naast me zaten twee monkelende heerschappen, voet op elk een mandje, waarin licht schuifelend wat koppels duiven koerden. Op weg naar Geraardsbergen, verlossing.

Hun, ons, mijn. Weekend.

One thought on “twee korfjes duiven & bespoedigd namiddaggeluk

  1. Pingback: TaalTIP « zement

Geef een reactie

