Zog

Beetje aan het herlezen geweest in Breakfast of Champions, een van Vonneguts klassiekers. Toch hier en daar een onstuitbare grinnik, onder andere bij de volgende passage. Het betreft een synopsis van een verhaal van Kilgore Trout (een science fiction auteur die in verschillende romans voorkomt), getiteld “The Dancing Fool”.

Ik kon het niet helpen, maar ik moest aan Michel denken, hoewel ik hem helemaal niet ken, hij vermoedelijk niet kan tapdansen en zijn blognaam van iets anders afgeleid is (herinner ik me vaag uit een post met een screenshot van een bulletin board, meen ik. toch?). Maar, voor de vorm:

Like so many Trout stories, [“The Dancing Fool”] was about a tragic failure to communicate.

Here was the plot: A flying saucer creature named Zog arrived on Earth to explain how wars could be prevented and how cancer could be cured. He brought the information from Margo, a planet where the natives conversed by means of farts and tap dancing.

Zog landed at night in Connecticut. He had no sooner touched down than he saw a house on fire. He rushed into the house, farting and tap dancing, warning the people about the terrible danger they were in. The head of the house brained Zog with a golfclub.

Zulke associaties, ik weet niet wat ik ermee aan moet.

One thought on “Zog

Geef een reactie

