Aero 80

Een tijdje geleden heb ik een aankoop gedaan waar ik (na enig wachten) de laatste twee dagen al enorm van heb genoten: een Tamrac Aero 80 Photo/Laptop-Backpack (model 3380).

Ik loop al jaren ietwat scheef: in het middelbaar droeg ik de stempel van scoliosekonijn, geprivilgeerd om tijdens de pauzes mijn boeken uit mijn lessenaar te gaan halen in de studie. Later kwelden rug- en nekklachten me nog vaak: met woordenboeken richting univ schichten (ik beken – ik was een geïnteresseerd student) is niet bepaald zaligmakend voor gewricht en spierkapsel.

Onderweg zijn met het openbaar vervoer is dan ook een kwelling, een constant gevecht met het trieste anti-glij-schouderstuk van mijn laptoptas, waaruit bovendien voeding, boeken en andere dingen bulten en tuigen. Bovendien ben ik zo enkel op mijn (weliswaar trouwe) LOMO aangewezen – om nu met een laptoptas én mijn Lowepro Slingshot 200AW op pad te gaan – nee dank u. Na een week was ik het al beu.

In de combitassen van Lowepro vond ik echter mijn gading niet – te groot, te klein, te log, te lelijk, niet waterdicht, … overal schortte wel iets aan.

Daarom keek ik uit naar de tassen van Tamrac, waar de nieuwe Aero-reeks me qua uitzicht zeer bekoorde. Slick, niet groot maar groot genoeg, ruim vak voor eten, boeken, een vestje eventueel, niet te opzichtig, serieuze verstevigingen, geen beschermhoes maar wel bestand tegen gewone regen, en niet al te hoog geprijsd.

Tamrac tassen zijn echter niet overal te krijgen. Na wat heen en weer werd het een Duitse fotowinkel via eBay, die de waar snel en goed naar een goede vriend in Wuppertal opstuurde. Deze is te beklagen, want hij nam de tas in een doos met de trein mee – 1000x Dank gebührt, etc.

Maar nu is de tas dus in Melle, Gent en omstreken. Als ik er verder mee gevoyageerd ben, schrijf ik een volledige review. Maar de eerste indrukken zijn zoals gezegd alvast erg positief!

5 thoughts on “Aero 80

  1. Erg leuk om dit stukje tekst te lezen. Ik heb hem namelijk net gekocht bij een fotozaak in Osnabrück. Zum Glück gibt’s Osnabrück is nu mijn slogan die ik voortaan hanteer. Want… al een aantal jaren lang gebruikte ik een ‘gewone’ Samsonite-rugtas, waarin ik op uitstapjes met de trein alles meenam. Mijn fotocamera, 2 lunchtrommeltjes, mijn jas und so weiter. Ik heb deze tas nog steeds, bewaar hem, heb er altijd veel plezier van gehad en het is een degelijke tas die jaren meegaat. Maar ik wilde nu toch gaan voor een fotorugtas, een met 2 compartimenten. Een deel voor de camera en een ander deel voor andere zaken. Na wat zoeken op internet leek mij de Tamrac Aero 80 wel wat. Ik zag op internet een Nederlandse fotozaak in mijn regio, waar ik mijn camera heb gekocht. Die bood de rugtas Aero 80 te koop aan voor 120 euro. Dat leek mij niet echt goedkoop. Zo bleek al gauw via internet dat hij in Duitsland al veel goedkoper zou zijn. Mijn pa zocht zelf ook een fotorugtas. Dus toen samen maar besloten om naar Osnabrück te gaan. Wij wonen vrij dicht bij de grens met DLD. In Osnabrück is een fotozaak met 3 filialen van hun in de binnenstad. Op slechts een uurtje rijden bij ons vandaan. Daar kon ik deze rugtas al kopen voor maar 65 euro. Kijk eens aan… dat scheelt enorm! Die euro en de eenwording van Europa levert dus toch iets concreets op. Nee, zo slecht vind ik die euro dus dan nog niet. Zo op het eerste gezicht ben ik zeer tevreden over mijn rugtas. Degelijk uitgevoerd en afgewerkt. Een mooie en functionele tas. En het mooist vind ik misschien nog wel de prijs… stukken minder dan in NL. Dus ik ben al dik tevreden. En mijn eerste uitstapje ermee met de trein moet nog komen. Dat wordt misschien bestemming Münster. Want de binnenstad daarvan is erg gezellig en mooi. Ook maar op iets meer dan een uurtje bij mij vandaan. Per trein natuurlijk.

  2. Leuk om positieve dingen te lezen over de Tamrac Aero 80. Ik denk dat ik vandaag de KOOP VAN MIJN LEVEN heb gedaan, nl. 39.95!!!!!!!!!!! Bij Factory Prices. Wat kan een mens toch af en toe boffen…………………

  3. Een erg goede rugzak, ik herhaal het, maar een maand of wat geleden heeft de rits van het laptopvak het begeven: een deel sluit niet goed meer. Nu goed, ik heb de tas erg intensief gebruikt, maar jammer is het wel.

Geef een reactie

