boegbeelden vergaan

Het einde van een tijdperk: Blijkbaar stopt Polaroid met het maken van film voor hun instant-camera’s. Jammer, jammer.

Ikzelf heb nog maar 1 keer een reeks foto’s gemaakt, voor een goede vriend die nu mijn schoonbroer geworden is, toen hij voor een project in Sint-Lukas een reeks beelden over MS moest maken die op telefoonkaarten ‘zouden’ komen. Was leuk om doen, en het (groenig gefotoshopte) resultaat was heel behoorlijk

In die zelfde periode zijn de enige drie foto’s van mij met/door een Polaroid camera gemaakt:

  • een foto van mijn (geweldig gestroomlijnde) voet voor het MS-project
  • een semi-pasfoto voor in mijn studentenkaart, moeizaam ingescand en tussen de plastiekjes geplakt (anders dan Leuven en Antwerpen heeft de UGent geen mooi plastic, maar een charmant doe-het-zelf-pakket)
  • een foto van mij bij de dader in een oogstekende zetel, ergens rond 5 uur ’s morgens, uitgeteld en serieus aangeschoten lachend met (toen nog) een sigaret in de mond, mijn (toen nog) lange haar over de rand gedrapeerd.

Verschwende deine Jugend, ofte: dat waren nog eens tijden! Machtig!

Geef een reactie

