substandard

Een dichtere boekenwinkel was deze week niet in de buurt en ik had geen zin om via kredietkaart te bestellen de volgende dagen, dus stond ik er, in de Standaard Boekhandel te Sint-Niklaas, waar een vriendelijke meid me te woord stond.

Ze spelde wat moeizaam mee.

Ik  – Ik zoek een boek van Heimito von Doderer.
Zij – Van wie?
Ik  – Van Heimito von Doderer.
Zij – [tikt “he”]
Ik – Familienaam is von Doderer.
Zij – [?]
Ik  – v-o-n d-o-d-e-r-e-r
Zij – Het spijt me maar het systeem vindt niets.
Ik – En de titel? Die Merowinger oder die totale Familie.
Zij – [?]
Ik – d-i-e m-e-r-o-w nee geen v een w i-n-g-e-r
Zij – Het spijt me.
Ik  – En Ausgebremst van Wolf Haas?
Zij – [?]
Ik  – a-u-s-g-e-b-r
Zij – [tikt “ausgebr*”, ziet 1 luttele treffer] Ausgebrannt?
Ik  – Nee, Ausgebremst.
Zij – Het spijt me.
Ik  – Ja. [hm] Dan zal ik een andere bestelmethode moeten zoeken zeker?

Ok, wellicht zijn er verschillende leveringscircuits en is het sop de kool niet waard, maar ik vind dit in 2008 niet normaal.

Geef een reactie

