geen andermaal

Kijk, dat vind ik nu echt mottig.

Ik zou graag meedoen aan een openbaar examen van de federale overheid. Ik schrijf me in, ontvang tig mooi gedrukte formulieren, mijn kandidatuur wordt aanvaard, ik krijg brieven, één gewone én één aangetekende kopij, waarin ik uitgenodigd word voor deel 1 van het examen.

Op de dag dat ik in het buitenland ben voor een congres. Een afspraak die ik  onmogelijk kan annuleren, wegens al betaald en geregeld en veel zin etc., en er wordt maar 1 examen georganiseerd. 

Waarom zijn er geen twee examenmomenten? Waarom is er geen ‘inhaalperiode’, zoals aan universiteiten? Zoveel kan dat toch niet kosten? En zo moeilijk is dat toch niet te organiseren? 

<zucht>

Natuurlijk: ergens begrijp ik dat ook wel. Maar toch: jammer.

One thought on “geen andermaal

  1. Waarom? Allé, dat is toch duidelijk: omdat het federale overheid is! VIncent werkt al sinds 2001 bij de Federale Overheid Justitie en is sinds begin december aan het werk in Brugge (ipv van graduaatsniveau als criminoloog nu). 3 ergerlijke dingen:
    – ze hebben nog steeds hun juist loon niet en niemand kan hen zeggen wanneer en hoeveel ze zullen krijgen
    – zijn dossier is ergens verloren gegaan en moet nu opnieuw samengesteld worden
    – en het ergst vanal: na 2 maanden weten ze nog steeds niet wat ze moeten doen, dus zitten ze op internet maar wat achtergrond info te lezen 2 maand al! zucht…

Geef een reactie

